Heuvelen

ieder zijn eigen pad
elk oneindige eeuwen erosie
oud zeer oud goud vergaat
jij stijgt en ik daal
we kruisen elkaar niet we heuvelen

jij jouw mijlen
koperen kokers waardoor jouw grondstoffen pompen
naar een ander land en ik zal mijn private bron aanboren
handeldrijven langs de kant van de weg
opraken en verder trekken naar slibrijke grond

jij jouw vluchtwegen
en ik de mijne jij jouw zon en ik dezelfde
wachten op dezelfde regen
het is goed hier

we worden opnieuw
oorspronkelijk
en vinden nieuw goud
je kan niet alles kruisen

d005bc37-97e3-4ed3-a570-df8a45d7de12

(merci Siska en Hilde voor de laatste zin na de eerste Tajine) (En merci Annelies voor het nieuwe goud) (En dankje Miet voor het heuvelen http://nl.wikipedia.org/wiki/Heuvelen)

16299455_10154015550492100_6793845198027262450_n

Actie van BILL voor Grote Gedichtendag Zoektocht. Ontdek BILL’s favorieten bij jou in de buurt ☺️ Stad: Brussel. Tip: hooi.

 

♪Iron and Wine – Upward over the mountain

&

♪Ongeveer

  1. Pingback: De kladversie – LaBeeckx

Wil je iets zeggen na het lezen van deze tekst?

